ویلچر ایزی موبیل

ویلچر حمامی ضد آب

اکثر کاربران ویلچر هنگام انتخاب ویلچر متناسب با نیاز خود توجه زیادی می‌کنند، اما در مورد نیازهای حمام و توالت آنها چطور؟ این مقاله به بررسی ویلچر حمامی ضد آب می پردازد و در نظر می گیرد که چرا انتخاب این نوع تجهیزات باید به دقت کافی انجام گیرد.  در حقیقت افراد معلول به دلیل عدم توانایی حرکتی ناگزیر به نشستن در یک مکان ثابت هستند. این موضوع اگرچه به نوبه خود چالش برانگیز است اما وقتی که نوبت به حمام کردن آنها می­رسد، قضیه کمی سخت­تر خواهد شد.

با توجه به اهمیت این موضوع و نیازی که افراد معلول به ویلچرهای حمامی ضد آب دارند برآن شدیم تا در این مطلب به طور مفصل درباره این محصولات صحبت کنیم و مزایای استفاده از این نوع صندلی های دوش ضدآب را خدمت شما کاربران و همراهان همیشگی خود بیان کنیم. با ما همراه باشید.

ویلچر حمامی ضد آب چیست ؟

صندلی ضد آب گاهی اوقات به عنوان ویلچر دوش یا ویلچر حمامی ضد آب شناخته می­شود. این صندلی برای استفاده در هنگام حمام کردن یا دوش گرفتن طراحی شده است. یکی از مهم ترین ویژگی های صندلی های ضد آب عدم جذب مایعات است. بیشتر صندلی های ضد آب یا دوش هیچ نوع روکش پارچه ای ندارند و به همین دلیل فاقد مواد جذب کننده آب هستند.

به عبارت دیگر ویلچر حمامی ضد آب چون برای افراد معلول طراحی شده است که قدرت حرکت ندارند باید زمینه راحتی آنها را به هنگام حمام کردن فراهم آورد. از این رو در ساخت آنها از پارچه­های نخ یا سایر روکش­های جذب کننده مایعات استفاده نمی­شود.

مزایای خرید ویلچر حمامی ضد آب

استفاده از ویلچر حمامی ضد آب فواید زیادی دارد. به شما این امکان را می دهد که در یک موقعیت تکیه گاه بنشینید و بدین ترتیب ایمنی و راحتی را به دست آورید. همچنین به شما این امکان را می دهد که نقل و انتقالات را به حداقل برسانید.با اینهمه مزیت بزرگ داشتن این نوع صندلی این است که کاربر می تواند از سطح دیگری به صندلی منتقل شود و سپس بدون مشکلات انتقال دائمی که معمولاً در این نوع ترانسفرها با آن مواجه می شوند وارد دوش شوند. این نوع صندلی را می توان در اطراف استخر یا نزدیک به یک بدنه آبی نیز استفاده کرد. امتیاز ویژه این نوع ویلچرهای مخصوص حمام در این است که کاربر مجبور نیست تا پایان دوش گرفتن در بستری از آب بنشیند.

به طور حتم جمع شدن آب در نشیمنگاه ویلچر می تواند احساس ناخوشایندی برای افراد ایجاد کند. با استفاده از ویلچر حمامی ضد آب این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. جالب است بدانید که همه ویلچرهای ضد آب دستی هستند( ویلچر برقی را نمی توان در مکان های مرطوب استفاده کرد، زیرا آنها برای خیس بودن طراحی نشده اند).

خصوصیات ویلچر حمامی ضد آب

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد صندلی دوش متحرک یک ویلچر ضد آب است که برای افزایش سهولت در دوش گرفتن افراد معلول طراحی شده است. یک ویلچر حمامی ضد آب مانند ویلچر حمامی ایزی موبیل  که از ویژگی­های قابل قبول و استاندارد برخوردار است می­بایست یک سری از خصوصیات مهم را ارائه دهد. از جمله اینکه:یک صندلی دوش متحرک از طریق امکان دوش گرفتن و همچنین توالت، تعداد جابه‌جایی‌هایی را که ممکن است یک فرد برای انجام این وظایف ضروری روزانه انجام دهد، کاهش می‌دهد. اگرچه ساده به نظر می رسد، اما انتقال از ویلچر به توالت، تخت، دوش یا برعکس، می تواند از نظر فیزیکی خسته کننده باشد.

بنابراین یک صندلی دوش متحرک گزینه‌ای عالی برای کمک به کاهش تعداد جابجایی‌های مورد نیاز و حفظ انرژی ارزشمند در طول روز است و در مصرف انرژی برای فعالیت‌های معنادارتر صرفه‌جویی می‌کند. دقت داشته باشید که سفارشی کردن مدل انتخابی خود به منظور انتخاب بهترین مدل برای پاسخگویی به نیازهای مراقبت فردی شما باید با همکاری یک کاردرمانگر واجد شرایط انجام شود. برخی از خصوصیات مهم ویلچر حمامی ضد آب که باید در نظر بگیرید در زیر ذکر شده است:

عرض و عمق صندلی:

عرض صندلی دوش باید با ابعاد باسن شما مطابقت داشته باشد تا بتوان به تکیه گاه مناسب دست یافت.

عدم استفاده از روکش جذب کننده مایعات:

بدون تردید کاربر مجبور است مدت زمانی را در حمام و بر روی ویلچر خود سپری کند. این مسئله باعث می شود تا آب در قسمت روکش پارچه­ای وارد شده و آن را خیس کند. به همین جهت در طراحی و ساخت ویلچرهای ضدآب بهتر است توجه ویژه­ای به این مسئله مبذول شود. به کارگیری روکش های ضدآب احساس راحتی بیشتری را برای کاربران فراهم می­آورد.

ساختار ویلچرهای حمامی ضدآب کاملا دستی می­باشد:

یک خصوصیت بسیار مهم در طراحی این نوع ویلچرهای ضدآب این است که الزاما باید دارای ساختار دستی باشد. استفاده از مدار الکتریکی در ویلچرهایی که برای حمام استفاده می شوند می تواند خطرات جانبی را برای کاربر ایجاد نماید.

جمع بندی ویلچر حمامی ضد آب

خرید یک ویلچر حمامی ضد آب یا Waterproof wheelchair می تواند بسیاری از مشکلات افراد معلول را به هنگام دوش گرفتن برطرف کند. با این حال شما باید صندلی دوش حرکتی خود را بسته به نیازهای فردی خود انتخاب کنید. مشورت با یک کاردرمانگر واجد شرایط می تواند به نفع شما باشد و راهنمایی­های لازم را در اختیار شما قرار دهد. فروشگاه  مونوچیر با درنظر گرفتن نیازهای ویژه کاربران به احساس راحتی هرچه بیشتر، ویلچرهایی را طراحی نموده است که امکان جابجایی آسان را برای این دست از افراد فراهم می­سازد.

علاوه بر ویلچر حمامی ضدآب شما می توانید انواع و اقسام ویلچرها و صندلی­های مخصوص افراد معلول را در این فروشگاه بیابید. صندلی های چرخدار بزرگ که در اکثر طبقات راحت تر مانور می دهند، صندلی‌هایی با دسته‌های قابل جابجایی راحت­تر برای کاربر، زیرپایی های تاشو که می توانند جابجایی را آسان تر کنند و صندلی های تاشو جهت استفاده در هنگام مسافرت از جمله مهمترین محصولاتی است که توسط این فروشگاه عرضه­می­شود. از آنجایی که برخی از کاربران ممکن است برای کاهش خطر آسیب پوست نیاز به یک صندلی پددار داشته باشند، فروشگاه مونوچیر عرضه این نوع صندلی­ها را نیز به مجموعه محصولات خود اضافه کرده است. تمامی نیازهای مشتری در تولید و ساخت ویلچرهای این فروشگاه به طور دقیق و با استفاده از استانداردهای روز دنیا در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فیلد هایی را که نشان داده می شود انتخاب کنید. سایر فیلد ها پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، درگ و دراپ کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
برای مخفی کردن نوار مقایسه ، به سمت بیرون کلیک کنید
مقایسه